پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5366
-
الف
+

نقش "آقای پدر" از روی شانس نصیب من شد

"امیرحسین صدیق" پیرامون مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تابه‌تا» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

داستان‌های آقای پدر و زی زی گولو، برای چند نسل خاطره شده است و هنوز که هنوز است وقتی بعد از چندین سال دوباره سریال «قصه‌های تا به تا» پخش می‌شود، طرفداران زیادی پیدا می‌کند و برای نسل جدید هم خاطره می‌شود.

آقای پدر، یا همان امیر حسین صدیق با زی زی گولو شناخته شد و از آن پس اکثر مخاطبان تلویزیون بیشتر وی را در کارهای طنز دیدند ولی امیر حسین صدیق را اکثرا با همان آقای پدر می‌شناسند.

امیر حسین صدیق می‌گوید بیشتر طرفداران پدران و مادران هستند و هیچ وقت نمی‌توانم مثل سوپراستارهای سینمایی بشوم و خیلی خوشحالم که عضو کوچکی از خانواده‌ها شدم.

صحبت از امیرحسین صدیق است؛ آقای پدر مجموعه «قصه‌های تابه‌تا» و جوانک ساده مجموعه «خودرو تهران‌۱۱» که در این مدت همیشه در نقش‌های شیرین و دوست‌داشتنی جلوی دوربین رفته و به نظر می‌رسد برای انتخاب نقش‌هایش احترامی ویژه قائل است.

حالا چند وقتی است که شبکه آی‌فیلم سریال خاطره‌انگیز «قصه‌های تا به تا» را در جدول پخش خود قرار داده است و خاطرات نوجوانان دیروز و پدران و مادران امروز را زنده کرده است. شبکه آی‌فیلم به بهانه پخش این سریال به سراغ "امیرحسین صدیق" رفته است و با وی مصاحبه‌ای انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست:

امیر حسین صدیق بی شک سکوی پرش خود را  «قصه‌های تا به تا» می‌داند و حتما یکی از بهترین کارکترهایی که تا به حال بازی کردید، "آقای پدر" است. کمی از آن روزها برای ما بگویید.

بله. قطعا سکوی پرش من «قصه‌ها تا به تا» است و بهترین روزهای کاری که داشتم برای همین سریال است و دلم برای زی زی گولو خیلی تنگ شده است.  من برای پذیرفته شدن در این سریال خیلی زحمت کشیدم و البته باید بگویم که زحمات من مهم نبود زیرا، شانس به من روی کرد که من آقای پدر زی زی گولو بشوم و خانم برومند از همان ابتدا من را نمی‌خواستند.

خب....پس از نحوه حضورتان در سریال «قصه‌های تا به تا»  به ما بگویید.

از ابتدا قرار نبود که من در این سریال حضور پیدا کنم و خانم برومند بازیگر دیگری را برای آن کار انتخاب کرده بودند که برایش مشکلی پیش آمد و نتوانست همکاری کند. در آن دوران دستیار کارگردان سریال «قصه‌های تا به تا» من را چند بار به خانم برومند، معرفی کرد، اما خانم برومند قبول نمی‌کردند. وقتی خانم مرضیه برومند من را برای اولین بار دیدند، گفتند این  خیلی جوان است و صورتش به درد این سریال نمی‌خورد و این پسر زشت است. خانم برومند من را اصلا دوست نداشتند و چهار پنج بار من در برابر خانم برومند تست دادم که آخر سر من را انتخاب کردند.آن هم از سر ناچاری چون کسی دیگر گویا نمی‌شد نقش آقای پدر را بازی کند و آن نقش نصیب من شد و همانطور که گفتم شانس به من روی آورد.

شما با خانم برومند خیلی همکاری کردید و تقریبا در تمام کارهای مرضیه برومند شرکت کردید.کار با ایشان چطور است؟

من به خانم برومند گفته‌ام که هر جا بروید من هم با شما می‌آیم. کار با خانم برومند بسیار لذت بخش است و این که مرضیه برومند وقتی کاری را شروع می‌کند، هدف بالاتری دارد تا فیلمسازی و سریال سازی و من به خاطر این هدف بالایی که خانم برومند دارد علاقه فراوانی دارم که با ایشان کار کنم.

من، تقریبا از زی زی گولو به بعد سعی کردم با خانم مرضیه برومند کار کنم و یک وقتایی که خانم برومند نقشی برای من نداشت من دستیار کارگردان شدم، برنامه نویسی کردم برای ایشان یا در بخش تولید کمک کردم، حتی به عنوان طراح صحنه و لباس هم با مرضیه برومند همکاری کردم.

شما بیشتر، نقش‌های طنز بازی کرید تا نقش‌های جدی. نقش‌های جدی شما انگشت‌شمار هستند. این خواسته خودشما بود یا اینکه دچار نوعی جبر شدید؟

من یه مدت نقش جدی بازی کردم، بعد وقتی از مردم می‌پرسیدم که نظرتون درباره این نقش چی بود، با اکراه می‌گفتند خوب بود اما آن نقش‌ها در شان و شخصیت شما نیست و همان بهتر که کار طنز انجام دهید. من هم چون که بخشی از شخصیت کارکترها به هر حال جز شخصیتم شده است، بیشتر می‌خندم و خنده جزئی از صورت من شده است هرچند بعضی از کارگردانان که به من نقش منفی پیشنهاد می‌دهند، می‌گویند خنده‌هایم خبیث است و نمی‌شود به من اعتماد کرد به همین خاطر نقش منفی به تو پیشنهاد می‌دهیم.

شما چند وقت پیش به عنوان مجری در برنامه «کتاب‌باز» حضور داشتید که اتفاقا برنامه خوبی بود، تجربه اجرا چطور بود؟

من سال‌ها پیش تجربه یک اجرای تلویزیونی با رامبد جوان داشتم که اسمش «امشب» بود و بعد از آن تصمیم داشتم اجرانکنم ولی وقتی کار کتاب‌باز به من پیشنهاد شد گویی یک دینی گردن من بود و من می‌خواستم این دین رو از گردنم بردارم و کاری در زمینه کتاب انجام بدهم، که خب در زمینه کتاب هر چه کار هم شود، باز هم کم است. البته من دربرنامه «کتاب‌باز» خودم بود و کمتر اجرا کردم و در برنامه خیلی راحت بودم و این ویژگی را خیلی دوست داشتم.

به عنوان سوال پایانی، شما این روزها مشغول چه کاری هستید؟

من چند وقت پیش مشغول فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «گیله‌وا» بودم که کار بسیار خوبی شده است و امیدوارم مردم این سریال هم دوست داشته باشند و در این سریال نقش متفاوتی بازی کردم و خود من این نقش را خیلی دوست دارم.همچنین تو سریال «محکومین» هم بازی کردم که به زودی قراره پخش بشود.

ه خ/ س م

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

اتفاقا من نقشای جدیشو بیشتر دوست دارم.

کاربر مهمان

ممنون که زی زی گولو رو پخش کردید.

کاربر مهمان

ماهم دلتنگ زی زی گولوییم ...کاش سری دومش ساخته بشه

زهرا

اقاي صديق تو كتاب باز بهتر بودن تا سروش صحت

کاربر مهمان

کتاب فروشی هدهد رو بذارید لطفا